You are currently viewing תספורות נשים – כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול

תספורות נשים – כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול

בעולם המודרני, אישה יכולה להביע את רצונה לגבי אורך, צורה וצבע השיער שלה ולקבל את התוצאה הרצויה בזכות המיומנות של מומחי היופי. מקצוענים שסיימו קורס תספורות נשים  בהצטיינות יודעים להדגיש ולשפר את מראה הלקוחה. עם זאת, עד לפני כמה עשורים, טיפולי שיער כאלה גרמו לזעזוע במשפחה, בקהילה ובחברה, ותספורות קצרות עלולות להוביל לאיסור השתתפות באירועים חברתיים. למרות זאת, הבנות הנועזות והנחושות ביותר השתחררו משיער ארוך והתעלמו מסטיילינג מורכב.

 

כללי תקשורת עם לקוח

בענף שירותי היופי המאגד בתוכו אנשי מקצוע כמו מעצבי שיער, ברברים, קולוריסטיות (מומחיות צבע), קוסמטיקאיות מומחיות בטיפול בציפורניים, המשימה העיקרית היא לשכנע את הלקוחה שהיא תהיה מרוצה מהשירות שתתקבל. האיכות הגבוהה של השירותים היא רק חלק מההצלחה, שכן המומחים צריכים גם ליצור קשרי ידידות עם הלקוחה ולשמח אותה.

להלן 10 כללים שיכולים לעזור למומחי היופי לספק את שירות הלקוחות הטוב ביותר ולגרום ללקוחות לחזור לעוד:

 

  • חייכו וצרו קשר עין עם הלקוח. חיוך חם וכנה יעזור לשבור את הקרח של הפגישה הראשונה ולהציל את הלקוחה מעצבנות לפני התספורת הקרובה. זה גם יעזור למומחה להראות שהוא מעריך את הלקוחה מוכן להקשיב בתשומת לב.
  • השתמשו במגע טקטילי כדי להתחבר ללקוח ולחלוק אנרגיה חיובית. לא צריך לחבק מישהו שאינכם  מכירים, אבל לחיצת יד עדינה זה בסדר.
  • פנו ללקוח בשם. זה ייצור סביבה נוחה ובלתי רשמית. 
  • תנו מחמאות. אתם מוזמנים לשבח את הלקוחות שלכם – זה תמיד נחמד ומחזק מערכות יחסים. אתם יכולים להחמיא על בחירת הבגדים, על צבע השיער או העיניים – כל מה שנדמה לכם שבולט לעין. אל תשכחו להחמיא גם לעמיתים שלכם לעבודה ולסובבים בכלל.
  • היו מנומסים. זכרו שכל לקוח שלכם הוא אדם ייחודי שמעריך את תשומת הלב והאכפתיות שלכם. כשמודים לכם, אל תשכחו להגיב בחזרה בנימוס ולבביות. אמרו "בבקשה", הביעו את שמחתכם מזה שיכולתי לעזור, והמליצו לבוא שוב.
  • תגידו "כן!" אל תתקעו בבלתי אפשרי ובמגבלות, עדיף להציע אפשרויות שניתן ליישם. נסו להיות חיוביים ולפתור בעיות, זה יעזור ללקוחות להרגיש בנוח לסמוך עליכם.
  • תודו ללקוחות. הביעו הערכה כנה ללקוחותיכם – על בחירתם בסלון שלכם, על האמון והתשלום ללא עודף. זה יגרום ללקוחות להרגיש חשובים ומוערכים, ולבנות את האמון שלהם בכם.
  • אל תתנו לדבר להסיח את דעתכם. בעבודה עם לקוחות, חשוב מאוד להתמקד בהם לחלוטין, כדי למנוע הסחות דעת. השתמשו בכל תשומת הלב הכישורים המקצועיים שלכם כדי לענות על הצרכים של כל לקוח ולקבל ממנו משוב חיובי.
  • תתנו 100% בעבודה. היו בטוחים ביכולות שלכם ותנו את המקסימום. השתדלו לתת ייעוץ איכותי, לעשות את כל העבודה בצורה מושלמת, כך שכל לקוח יקבל שירות יוצא דופן ויהיה מרוצה.
  • השקיעו ב-100% – עבודה עם "הידיים בכיסים" היא הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות. זה בולט הן ביחס של המומחה לעבודה, והן בתוצאה. עשו כמיטב יכולתכם, תנו ייעוץ מושלם, תעצבו תספורת מושלמת, יבשו את השיער בצורה מושלמת – בכל פעם. ההצלחה מגיעה למי שיש לו "אש בעיניים" בעבודה, ולא למי שמחכה לסוף יום העבודה כבר מהבוקר.
  • תגידו שלום בכנות – התרגלו לסיים כל שיחה ב"האם יש עוד משהו שאני יכול/ה לעזור לך בו?" זה חל הן על שיחות טלפון והן על תקשורת אישית עם לקוחות. לאחר מכן, יש להיפרד בכנות.

הקפידו על כללים פשוטים, אך חשובים אלו, והביעו עניין כן בלקוחות שלכם, והיו בטוחים שהם תמיד יחזרו אליכם, כי הם יודעים, שבסלון שלכם תמיד מחכים להם וישמחו לראות אותם. 

 

שלב ההכנה

אם אתם רק מתחילים את המסע שלכם בתחום עיצוב שיער, הצעד הראשון להצלחה הוא לרכוש ערכת כלים. הסט הראשוני עשוי להיות קטן, אך עם הניסיון תזדקקו לכלים נוספים שיעזרו לכם להגיע לשיאים חדשים של ביצועים מקצועיים.

רשימת הכלים הדרושים כוללת מכונת תספורת עם ראשים שונים, מספריים ישרים עם קצוות חדים, מסרקים מסוגים שונים, קליפסים לשיער ותער/ מכשיר גילוח. לחיתוך השיער יש להשתמש במספריים עם להב ישר ולעיבוד קצה השיער – במספריים מדללים. חלוק העבודה צריך להיות קל ונוח, לעזור להיכנס ל"ראש של עבודה", ולהחזיק כלים בכיסים. 

למרות הפשטות והנוחות של מכונות תספורת, מספריים לא מאבדות את הרלוונטיות שלהן ועדיין נשארות כלי הכרחי ביצירת תסרוקות מסוגננות ומקוריות.


כללי השימוש בכלים

לפני שתתחילו לחתוך, צריך לשלוט בשיטה הנכונה לאחיזה בכלים. המיקום שלכם בזמן העבודה עם מספריים צריך להיות כדלקמן: יד ימין אוחזת בכלי, הטבעות על הפלנגות הראשונות של הטבעת והאגודל, הבורג ממוקם בחלק הפנימי של כף היד.

 

במהלך כל תהליך התספורת, מיקום הבורג לא אמור להשתנות. האצבע האמצעית והאצבע המורה צריכות להיות ליד הקמיצה על הידית, ואת האצבע הקטנה ניתן להניח על המגבר או ללחוץ על הטבעת העליונה. האגודל אמור לעבוד רק בעת חיתוך.

 

מיקום נכון של האצבעות מאפשר להעביר במהירות את המספריים למצב של הפסקת עבודה ולעבור לעבודה עם מסרק. אל תשכחו ללמוד כיצד להשתמש במסרק, זהו כלי חשוב מאוד לסירוק הגדילים והרמת השיער בזמן החיתוך. לימוד איך לעבוד עם מסרק ומספריים יעזור לבצע את העבודה ברמה הגבוהה ביותר.

 

תספורת במספריים

כשמגיעים לעבודה על השיער עם מספריים, חייבים להיות בעלי מיומנויות מסוימות:

  • השתמשו במספריים רק על שיער מסורק ולח, וזכרו שהם יכולים להתכווץ עד 1.5 ס"מ לאחר הייבוש. עדיף לשמור על אורך שיער נוסף מאשר להסתכן בתספורת גרועה. בחירת המספריים תלויה גם במצב השיער ובנפח שלו.
  • חשוב לקחת בחשבון את ההבדלים בין תספורות נשים וגברים ולהשתמש בכלים המתאימים. מספריים מדללים משמשים לרוב לתספורות קצרות של נשים על שיער עבה, וכן ליצירת מראה טבעי יותר.
  • כדי להיות מומחים בתספורות, צריך ללמוד את המורכבויות של כל תסרוקת. נכון לעכשיו, ניתן למצוא באינטרנט שיעורים שלב אחר שלב של מספרות מקצועיות עם הדגמות מפורטות והסברים ברורים.
  • אפשר לשלוט באופן עצמאי ולשפר את כישורי התספורת אם משקיעים מספיק מאמץ ועוקבים אחר עצות של אנשי מקצוע. הדבר יכול להקל מאוד על תהליך הלמידה בקורסים ולהוביל להשגת רמה מקצועית במהירות רבה יותר.

לסיכום, יש לציין שלספר שיער זה אומנות הדורשת ידע, כישורים וניסיון מסוימים. בין אם אתם מעצבי שיער מתחילים או סתם רוצים ללמוד את המיומנות הזו בעצמכם, חשוב להקפיד על כללים והנחיות מסוימים. אל תשכחו להעריך את מצב השיער לפני החיתוך, להחזיק את המספריים והמסרק כמו שצריך ולבחור את הכלים המתאימים לכל תסרוקת. אבל הכי חשוב זה להתאמן, ללמוד ולהשתפר כדי להגיע לתוצאות הרצויות.