להישאר פעילים זה נהדר למוח ולגוף

להישאר פעילים זה נהדר למוח ולגוף

הנפש והגוף קשורים באופן מהותי. כשאתם משפרים את בריאותכם הגופנית, אתם תחוו אוטומטית רווחה נפשית ורגשית רבה יותר. פעילות גופנית משחררת גם אנדורפינים, כימיקלים עוצמתיים שמרימים את מצב הרוח ומספקים אנרגיה נוספת. פעילות גופנית קבועה יכולה להשפיע רבות על בעיות בריאות נפשיות ורגשיות, להקל על הלחץ, לשפר את הזיכרון ולעזור לכם לישון טוב יותר.

 

אבל… מה אם אתם שונאים להתעמל?

ובכן, אתם לא לבד. הרמת משקולות בחדר כושר או ריצה קלה על הליכון הן לא החלום של כולם לפעילויות כיפיות בזמן הפנוי. אבל אתם לא צריכים להיות חובבי כושר כדי לקצור את היתרונות שבלהיות פעילים יותר. צאו לטיול בצהריים דרך הפארק, טיילו בקניון הממוזג בזמן שאתם נהנים מהתצוגה בחלונות הראווה, שחקו פריסבי עם הכלב, רקדו לצלילי המוזיקה המועדפת עליכם, שחקו משחקי וידאו עם ילדיכם, רכבו על אופניים. רק אל תסעו ברכב.

 

אתם לא צריכים להתאמן עד שאתם ספוגי זיעה או שכל שריר כואב לכם בגוף. אפילו כמויות צנועות של פעילות גופנית יכולות לעשות הבדל גדול לבריאותכם הנפשית והרגשית – וזה משהו שתוכלו לעשות אותו כרגע כדי לשפר את האנרגיה שלכם ולעזור לכם לקבל תחושת שליטה.

 

טיפים לפתיחת שגרת אימונים

 

  • מכוונים ל-30 דקות של פעילות ברוב הימים. אם זה קל יותר, שלושה מפגשים בני 10 דקות יכולים להיות יעילים באותה מידה. התחילו עכשיו עם טיול רגלי או ריקוד לצלילי שירים אהובים.
  • נסו פעילות גופנית העוסקת בהפעלת זרועותיכם ורגליכם כמו הליכה, ריצה, שחייה, אימוני משקולות, אומנויות לחימה או ריקודים.
  • הוסיפו מיינדפולנס לאימונים שלכם. במקום להתמקד במחשבות שלכם, התמקדו באיך שגופכם מרגיש כשאתם זזים – איך כפות הרגליים שלכם פוגעות באדמה, למשל, קצב הנשימה שלכם, או בתחושת הרוח על עורכם.
סגירת תפריט