דעו כיצד לשמור על איזון של רמת המתח בחייכם

דעו כיצד לשמור על איזון של רמת המתח בחייכם

מתח גובה מחיר כבד מבריאות הנפש והגוף, ולכן חשוב לשמור עליו תחת שליטה. אמנם לא ניתן להימנע מכל גורמי הלחץ בחיים, אולם אסטרטגיות לניהול מתח יכולות לעזור לכם להחזיר את הדברים לאיזון.

 

דברו פנים מול פנים עם חברים. אינטראקציה חברתית פנים אל פנים עם מישהו שדואג לכם היא הדרך היעילה ביותר להרגיע את מערכת העצבים שלכם ולהקל על הלחץ. אינטראקציה עם אדם אחר יכולה לעצור במהירות את תגובות הלחץ כמו "קרב או בריחה". זה גם משחרר הורמונים שמורידים לחץ, כך שתרגישו טוב יותר גם אם אינכם מסוגלים לשנות את המצב המלחיץ עצמו.

 

פנה לחושים שלכם. האם האזנה לשיר מרומם גורמת לכם להרגיש רגועים יותר? או להריח קפה טחון או ניחוח אהוב אחר? כולם מגיבים למה שהחושים שלהם קולטים קצת אחרת, אז התחילו להתנסות עכשיו כדי למצוא את מה שהכי מתאים לכם. לאחר שתגלו כיצד מערכת העצבים שלכם מגיבה לקלט חושי, תוכלו להרגיע את עצמכם במהירות לא משנה היכן ומתי הלחץ פוגע בכם.

 

העניקו עדיפות לשעות הפנאי. השתתפו בפעילויות האהובות עליכם ללא שום סיבה אחרת פרט לכך שהן גורמות לכם להרגיש טוב. לכו לסרט מצחיק, צאו לטיול בחוף, האזינו למוזיקה, קראו ספר טוב או דברו עם חברים. לעשות דברים רק בגלל שהם מהנים זה לא פינוק. משחק הוא צורך בריאותי רגשי ונפשי.

 

פנו זמן להתבוננות ולהערכה. חשבו על הדברים שאתם אסירים תודה עליהם. התפללו, תהנו מהשקיעה, או פשוט הקדישו רגע כדי לשים לב לדברים הטובים, החיוביים והיפים בזמן שחיים את היום שלכם.

 

תרגלו הרפיה ורגיעה. אמנם קלט חושי יכול להקל על הלחץ ברגע זה, אך טכניקות הרפיה יכולות לעזור להפחית את רמות הלחץ הכלליות שלכם. יוגה, מדיטציית מיינדפולנס, נשימה עמוקה או הרפיה מתקדמת של שרירים יכולות לבלום את הלחץ ולהביא את מוחכם וגופכם למצב של איזון.

 

נהלו את הרגשות כדי להפיג מתחים

הבנה וקבלה של הרגשות שלכם – במיוחד אלה הלא נעימים שרבים מאיתנו מנסים להתעלם מהם – יכולות לעשות הבדל עצום ביכולת לנהל מתח ולאזן את מצבי הרוח שלכם.

סגירת תפריט