You are currently viewing רופא שיניים חירום – איך בוחרים רופא שיניים חירום בצורה טובה

רופא שיניים חירום – איך בוחרים רופא שיניים חירום בצורה טובה

לכל אחד ואחת מאיתנו יש רופא שיניים קבוע, בדרך כלל. אנחנו הולכים למרפאה קבועה, בין אם פרטית ובין אם של הקופה, שם אנחנו מקבלים שירות הן של שיננית והן של רופא שיניים במידת הצורך. אנחנו מעדיפים ללכת לרופא קבוע, הן בגלל שכך אנחנו יכולים לקבוע טיפול מרופא שמכיר אותנו, מצד אחד, ומצד שני, אנחנו מקבלים טיפול מצד רופא שאנחנו יכולים לסמוך עליו.

אך מה קורה אם אנחנו נמצאים הרחק מהבית וזקוקים לטיפול חירום, מה אנחנו אמורים לעשות במקרה כזה, כיצד אנחנו אמורים לקבל טיפול אז אצל רופא שיניים? לא מדובר במקרה נדיר, אומנם זה לא קורה כל הזמן אך בהחלט אפשרי שאנחנו נמצא את עצמנו בחופשה או בכל סיטואציה אחרת ונרגיש כאבי שיניים חדים, נלעס אוכל קשיח והשן תישבר או כל דבר אחר שידרוש מאיתנו לקבל טיפול מצד רופא שיניים. כיצד עלינו לנהוג במקרים כאלה?

מן הסתם, עלינו לפנות אז אל רופא שיניים חירום. רופא שיניים שיוכל לקבל אותנו מחוץ לשעות התור, בשעות לא סבירות, כמו למשל בשעות הלילה וכן בימים לא שגרתיים, למשל בחגים, מועדים וכמובן גם בסופי שבוע. אנחנו לא יכולים לחכות עד שנחזור הביתה בשביל לפנות אל הרופא שלנו, אנחנו גם לא יכולים לבצע טיפול בעצמנו, למשל עם מים ומלח, שכן זה לא בהכרח יספיק. לעיתים אין ברירה אלא לפנות אל רופא שיניים מקצועי שיבצע עבורנו את הטיפול.

לפני שנסביר כיצד בוחרים רופא שיניים חירום חשוב להבהיר, גם הרופא שלנו אמור לספק לנו שירותי חירום במידת הצורך. בין אם מדובר בטיפולים בלילה ובסופי שבוע, ביקורי בית, טיפולי חירום ללא קביעת תור ועוד. לכן, גם כשאנחנו בוחרים רופא לטיפולים שגרתיים, קבועים, עלינו לוודא שהוא יכול לספק לנו גם טיפולי חירום במידת הצורך.

כיצד בוחרים רופא שיניים חירום

אפשר לחלק את הנקודה הזאת לשני חלקים. יש את החלק המעשי כיצד מבצעים את הבחירה בפועל ויש את החלק שאמור לענות על השאלה, על בסיס מה אנחנו נבחר רופא כזה או אחר. על פי אילו פרמטרים.

לגבי החלק הראשון, מן הסתם אנחנו יכולים להיעזר במגוון מקורות מידע שנמצאים לרשותנו, בין אם מדובר במקורות אינטרנטיים ובמקורות אחרים. שם נוכל לקבל פרטי מידע על רופאים שונים, מתי הם מקבלים, כיצד אפשר לפנות אליהם במקרי חירום, איפה הם מקבלים ועוד. אנחנו תמיד יכולים להיעזר גם במוקד של קופת חולים וכן במכרים בשביל לקבל המלצות.

לגבי החלק השני, עלינו לבחון את הרזומה של הרופא, המלצות, חוות דעת ומידע נוסף שיכול לעזור לנו בנושא בשביל לקבל החלטה איזה מבין הרופאים יכול להתאים לנו לטיפול חירום עבורנו.