You are currently viewing השתלת שיניים בגיל השלישי

השתלת שיניים בגיל השלישי

לא מעט מהאנשים שמגיעים לגיל שנקרא הגיל השלישי סובלים מבעיות בשיניים. אצל רובם הבעיה העיקרית היא שהשיניים פשוט נופלות- בין אם באופן טבעי ובין אם בגלל טיפול לא נכון במשך שנים או מחלות. אנשים בגיל השלישי עדיין רוצים לחיות טוב ולהיראות טוב ולכן יש לא מעט אשר מחפשים פתרון לבעיית השיניים שלהם. היום קיים פתרון שעוזר לאוכלוסיות רבות וביניהן הגיל השלישי. לפתרון קוראים השתלה בזאלית.

מהי השתלה בזאלית?

השתלה בזאלית היא תהליך מיוחד ושונה מהשתלת שיניים רגילה. בניגוד להשתלת שיניים רגילה, בהשתלה הבזאלית מחדירים שתלים בצורה מיוחדת אל תוך עצם הבסיס של הגולגולת ולא על העצם האלבאולרית שעליה השיניים יושבות. כדי להגיע אל עצם הגולגולת פותחו שתלים מיוחדים בצורות שונות.

מהם יתרונות השיטה הבזאלית?

לשיטה הבזאלית מספר יתרונות משמעותיים:

  • השיטה מאפשרת להשתיל שיניים אצל אנשים שאובחנו כמחוסרי עצם ולא יכולים לעבור השתלת שיניים רגילה.
  • שיטה זו מצוינת למבוגרים ולגיל השלישי מכיוון שהם יכולים לבצע השתלת שיניים ביום אחד בלבד. אם פעם השתלת שיניים הייתה מתמשכת ונפרסת על פני חודשים ולעיתים על פני יותר משנה, היום ניתן לבצע את הניתוח ביום אחד בלבד ולקבל את השיניים החדשות לאחר שבוע. זהו יתרון משמעותי עבור הגיל השלישי שבדרך כלל מתאוששים לאט יותר.
  • יתרון נוסף הוא שהניתוח מתבצע תחת טשטוש או הרדמה מלאה כך שלא מרגישים שום כאב במהלך הטיפול.
  • הניתוח מתאים גם לאנשים עם פוביה מרופאי שיניים וזאת בזכות ההרדמה המלאה.

 

מהם הגורמים לנפילת שיניים?

מלבד נפילת שיניים טבעית בגיל השלישי, ישנן עוד סיבות לנפילת שיניים שעלולה להתחיל כבר בגילאים צעירים יותר (35-40). טיפול לא נכון בשיניים בגיל צעיר גורם למחלות אשר גורמות לנזק בטווח הקרוב ובטווח הרחוק. מחלה כמו דלקת חניכיים, שיכולה בקלות להימנע בזכות צחצוח שיניים נכון וביקור לפחות פעם בחצי שנה אצל רופא שיניים (במידה והכל תקין), עלולה לגרום לריקבון של השיניים ובסופו של דבר לנפילה שלהם. אותה דלקת יכולה לגרום גם לשחיקה של העצם עליה נמצאות השיניים מה שיביא למצב של מחסור בעצם.

איך בוחרים מרפאה להשתלת שיניים?

המחיר אמנם חשוב אבל לא כמו האיכות. לא כל רופא ולא בכל מרפאה יכולים לבצע השתלת שיניים ביום אחד. הרופא צריך להיות מומחה בתחום, אחד שלמד את התחום הספציפי במשך מספר שנים ומכיר את האנטומיה של האדם ואת מבנה הגולגולת שלו. כדאי מאוד לחפש ולשמוע המלצות של אנשים שטופלו באותה מרפאה אצל אותו רופא או רופאה.