You are currently viewing יתרונות בצריכת יין אדום קשורים לבריאות טובה יותר של המעיים, כך לפי מחקר חדש

יתרונות בצריכת יין אדום קשורים לבריאות טובה יותר של המעיים, כך לפי מחקר חדש

מחקר חדש שנערך בקינגס קולג', לונדון, מצא כי לאנשים ששתו יין אדום היה מגוון רחב יותר של מיקרוביוטה במעיים (סימן לבריאות הבטן) בהשוואה לאלה שאינם שותים יין אדום, ובנוסף הם נהנים רמות נמוכות יותר של השמנת יתר וכולסטרול 'רע'.

 

במאמר שפורסם ב-28 באוגוסט 2019 בכתב העת Gastroenterology, צוות חוקרים מהמחלקה למחקר תאומים ואפידמיולוגיה גנטית בקינגס קולג' בלונדון בדק את ההשפעה של בירה, סיידר, יין אדום, יין לבן ומשקאות חריפים על המיקרוביומה במעיים. החוקרים גילו כי החיידקים במעיים של אנשים ששותים יין אדום היו מגוונים יותר בהשוואה לאלה שלא שותים. הדבר לא נצפה באותו אופן בצריכת יין לבן, בירה או משקאות חריפים אחרים.

 

ד"ר קרוליין לה רוי מצוות החוקרים אמרה: "אמנם ידענו זה מכבר על היתרונות הבלתי מוסברים של יין אדום לבריאות הלב, אולם מחקר זה מראה שצריכת יין אדום מתונה קשורה לגיוון רב יותר ומיקרוביוטה של ​​בטן בריאה. יש לו השפעות מועילות לבריאות ארוכת השנים."

 

המיקרוביומה היא אוסף של מיקרואורגניזמים שממלאת תפקיד חשוב בבריאות האדם. חוסר איזון של חיידקים 'טובים' לעומת 'רעים' במעיים יכול להוביל לתוצאות בריאותיות שליליות כמו ירידה בתפקוד של מערכת החיסון, עלייה במשקל או כולסטרול גבוה. מיקרוביומה של מעיים אצל בני אדם עם מספר גבוה יותר של מיני חיידקים שונים נחשבת סימן לבריאות המעיים.

 

הצוות ציין כי מיקרוביוטה של המעיים אצל צרכני יין אדום מכילה מספר רב יותר של מיני חיידקיים שונים בהשוואה למי שאינם צרכנים. תוצאה זו נצפתה גם בשלוש קבוצות שונות בבריטניה, ארה"ב ובלגיה. החוקרים לקחו בחשבון גורמים כמו גיל, משקל, התזונה הרגילה ומצב סוציו-אקונומי של המשתתפים ועדיין המשיכו לראות את הקשר. הם מאמינים כי הסיבה העיקרית לאסוציאציה נובעת מפוליפנולים רבים ביין אדום. פוליפנולים הם כימיקלים להגנה הנמצאים באופן טבעי בפירות וירקות רבים. יש להם תכונות מועילות רבות (כולל נוגדי חמצון) והם משמשים בעיקר כדלק למיקרובים הקיימים במערכת שלנו.

 

החוקר הראשי, פרופ' טים ספקטור, אמר: "זהו אחד המחקרים הגדולים ביותר אי פעם בתחום השפעות היין האדום במעיים של קרוב לשלושת אלפים איש בשלוש מדינות שונות, והוא מספק תובנות חשובות כמו זו שרמות גבוהות של פוליפנולים בעור הענבים יכולות להיות אחראיות לחלק גדול מהיתרונות הבריאותיים של יין אדום כאשר משתמשים בו במתינות."

 

המחקר מצא כי צריכת יין אדום הייתה קשורה לרמות נמוכות יותר של השמנת יתר וכולסטרול 'רע', ואלה קרו בין היתר כתוצאה ממיקרוביוטה מגוונת יותר במעיים.

 

"למרות ששמענו על קשר בין צריכת יין אדום למגוון המיקרוביוטה ב​​מעיים, נראה כי שתיית יין אדום לעתים רחוקות, כמו פעם בשבועיים, מספיקה כדי לראות השפעה. אם עליכם לבחור היום משקה אלכוהולי אחד, יין אדום הוא משקה שיש לבחור בו מפני שנראה כי הוא עשוי להשפיע לטובה עליכם ועל חיידקי הבטן שלכם, אשר בתורם עשויים גם לסייע למשקל ולסיכון לחלות במחלות לב. עם זאת, עדיין מומלץ לצרוך אלכוהול במתינות," הוסיפה ד"ר לה רוי.