מה כדאי לדעת על תזונה טובה ובריאה

מה כדאי לדעת על תזונה טובה ובריאה

תזונה בריאה ואיכותית היא המפתח לבריאות נפשית ופיזית טובה. אכילת תזונה מאוזנת היא חלק חשוב בבריאות טובה עבור כולם. סוג וכמות האוכל שאתם אוכלים משפיע על תחושתכם ועל אופן פעולת גופכם.

 

מהם חומרים מזינים?

תזונה היא מרכיבים במזון שעוזרים לנו: לגדול, לתקן רקמות גוף, לבנות רקמת שריר חדשה ועוד.

אף סוג מזון בודד לא יספק לכם את הכמות הנכונה של חומרים מזינים. על ידי שילוב של מזונות מכל קבוצות המזון השונות, תוכלו לענות על הצרכים היומיומיים של גופכם.

 

איך אוכלים תזונה בריאה?

– אכלו מגוון מאכלים מכל קבוצה והישארו בגבול המנות המומלצות המפורטות.

– בחרו במזונות דלים בשומן וסוכר.

– הכינו מאכלים דלים במלח.

– למדו לקרוא ולהבין תוויות מזון.

 

כיצד אוכל לעשות בחירות בריאותיות נכונות בזמן הקניות בסופרמרקט?

קראו את התווית שעל כל המזונות הארוזים. הן מכילות נתונים עובדתיים ש:

– מפרטים את הפריטים שעל פי החוק צריכים להיות רשומים על מוצרי מזון.

– מראים מהו גודל של מנה, כמה קלוריות וגרמים של שומן יש במנה הזו, וכן כמה קלוריות מגיעות משומן.

– מפרטים כמה ויטמינים ומינרלים חשובים המזון מספק.

 

האם אתם זקוקים לתוספי תזונה כמו ויטמינים ומינרלים?

ויטמינים קיימים בכמויות שונות במזונות שונים. מינרלים עוזרים לגופנו לבצע פעילויות מסוימות ונמצאים גם במזונות רבים. בדרך כלל, כל הוויטמינים והמינרלים הנחוצים לכם נמצאים בתזונה מאוזנת היטב. ייתכן ויהיה צורך בתוספי תזונה כמו ויטמינים או מינרלים אם בתזונה שלכם אין מגוון של מזונות מכל קבוצה.

 

האם תוספי צמחים הם בטוחים?

לא תמיד. תוספי צמחים:

– מגיעים ממקורות טבעיים כמו עלי צמחים, שורשים, זרעים, פרחים או פירות.

– אינם מוסדרים, ולכן אין אחריות שהם מכילים את מה שמצוין על החבילה.

– ניתן לרכוש אותם ללא מרשם רופא.

– עלולים לגרום לתגובות אלרגיות ולהפוך את התרופות שאתם נוטלים לפחות יעילות או לגרום לתופעות מזיקות אחרות.

– לא תמיד נבדקים, כך שאין כל ערובה שהם יכולים לעשות בפועל את מה שמפורסם לגביהם.

– יש לפנות לרופא או לדיאטנית לפני נטילת תוספי צמחים כלשהו כדי להיות בטוחים שהם אינם מסוכנים לכם.

 

מדוע חשוב לעסוק בפעילות גופנית?

בשילוב עם תזונה בריאה, פעילות גופנית קבועה יכולה לשפר את הבריאות הכללית שלכם. אתם תוכלו לשמור על משקל בריא אם תבצעו 150 עד 300 דקות של תנועה בכל שבוע. ואתם בהחלט יכולים לחלק את זה לעשר דקות בכל פעם.

 

פעילות גופנית יכולה להיות גם מאוד מהנה, והיא תקרה רק כשאתם תכניסו אותה לשגרת היומיום שלכם. אתם תוכלו לא רק לרדת במשקל, אלא אף למנוע התפרצות של מחלות כמו סוכרת מסוג 2, סרטן, מחלות לב, לחץ דם גבוה ומחלות כליות כרוניות. וזה לא הכל. תוכלו גם למנוע כולסטרול גבוה, לבנות כוח וסיבולת, להתמודד עם לחץ וחרדה בחייכם ועוד.

 

מה אם יש לכם שאלות נוספות?

דברו עם הרופא או עם הדיאטנית. המידע המשותף באתרי האינטרנט מציגים מידע שאינו מהווה ייעוץ רפואי. הוא מיועד למטרות הסברה בלבד.

סגירת תפריט